Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Recenzie "Cei 100 - Ziua 21" de Kass Morgan


Titlu: Cei 100 - Ziua 21
An aparitie: 2016 
Autor: Kass Morgan
Categoria: Literatura Universala
Colectie: Young Adult
Editura: NEMIRA
Nr. pagini: 263
Seria: Cei 100 ( The hundred )
Titlul Original: Day 21





Secretele vor fi dezvlauite, credinte schimbate si legaturi puse la incercare. Cei 100 trebuie sa lupte pentru supravietuire in singurul fel posibil - impreuna.Au trecut 21 de zile de cand Cei 100 au ajuns pe Pamant.Sunt singurii oameni care au pus piciorul pe planeta de secole... sau cel putin asa au crezut.Confruntati cu un dusman necunoscut, Wells incearca sa tina grupul impreuna, Clarke pleaca spre Muntele Wather in cautarea celorlalti Colonisti, iar Bellamy este hotarat sa-si salveze sora cu orice pret.Intre timp, pe nava, Glass trebuie sa faca o alegere imposibila intre dragoste si insasi viata ei.

Primul volum m-a lasat intr-un suspans de nedescris, facand ca totul sa para nejustificat, si tot ce credeam despre personaje si despre actiunea in sine sa sufere modificari drastice. O intorsatura de situatie? Aparitia unor dusmani pe Pamant? Ei credeau ca sunt singuri pe Pamant, pana cand cineva incepe sa-i atace pe cei din tabara. Colonistii mor unul cate unul, dispar, dar cine este vinovat?
Astfel "Cei 100 - Ziua 21" mi-a oferit o parte din nedumeririle mele, cealalta parte cu siguranta o voi gasi in cel de-al treilea volum care inca nu s-a tradus la noi.

Bun, deci m-am pus la punct cu toate detaliile, cu ce se intampla in tabara, cine sunt dusmanii colonistilor. Insa un lucru m-a marcat spre finalul cartii? Cum ar fi ca cineva din grup sa fie tot un dusman? Asta nu prea am inteles nici eu, dar m-a socat, era ultimul lucru la care m-as fi putut gandi.
Asta mi-a placut foarte mult, ca m-a tinut in suspans, mi-a oferit mici parti din secretele ascunse, iar apoi eu le puneam cap la cap pentru a dezvalui adevarul.
Imi plac provocarile, iar aceasta carte a fost pe departe un dintre cele mai frumoase provocari literare din ultimele luni.

In acest volum ne intalnim cu aceleasi personaje pe care le-am cunoscut in primul volum, cu anumite exceptii, se vor afirma personaje necunoscute, probabil o amenintare pentru colonisti, sau o binecuvantare.
Kass Morgan patrunde tot mai mult in caracterul personajelor, si in psihologia acestora, ceea ce le face mai atractive, si ne face sa ne implicam mai mult, sa le indragim, si sa le cunoastem mai bine.
Toate personajele sunt mai complexe, prin urmare, sunt mai umane, si le simtim mai apropiate de noi, le intelegem gandurile, ideile, sentimentele, traim odata cu ele, si ne atasam mai mult de cele principale cum ar fi: Wells, Clarke, Bellamy, Glass.

In acest volum vom descoperi povesti de dragoste tot mai explorate, si evidentiate.
Bellamy si Clarke fac un pas foarte important in relatie, pana cand Clarke ii marturiseste un secret pretios, care il raneste pe Bellamy si acesta nu isi doreste sa o mai vada. Insa o va ierta? Va intelege oare ca nu a fost implicata in cele intamplate?
Wells se indragosteste. Nu de Clarke, ceva micut se infiripa in inima lui. O urma de simpatie ii apare, odata cu venirea lui Sasha. O fata misterioasa, de la care a avut de invatat, si pe care am indragit-o tare mult datorita caracterului ei, si a puterii pe care o are. Este o persoana interesanta, increzatoare, si perseverenta. O veti descoperi pe parcursul lecturii.
Cat despre Glass si Luke, pot sa va pun ca la inceput totul era mirobolant, erau fericiti, erau impreuna, si nimic nu parea ca ii poate desparti, insa Luke afla marele secret al iubitel sale. Un lucru ce l-a dat peste cap, l-a infiorat, si l-a provocat sa o paraseasca fara nico remuscare.
-Ne scufundam tot mai mult in trecutul misterios.
-Aflam lucruri noi si secrete despre personaje.
Pot sa spun ca aceste lucruri m-au dat peste cap, deja ma adancisem tot mai mult in viata personajelor si le simteam reactile, ma puneam in locul lor, si ma gandeam ce as fi facut eu in locul acestora.

In acest volum m-am axat mai mult pe caracterele fictionale, nicidecum pe actiune.
Am avut sansa se le descopar mai bine, si am ramas surprinsa de intamplari din trecutul lor.
M-am indragostit mai mult de Clarke si Bellamy. Desi acestia doi se cearta destul de rau la un moment dat, iar Bellamy reactioneaza revoltator, parasind-o.
Spre bucuria mea acestia se vor impaca, ias Bellamy isi va da seama ca a facut o greseala acuzand-o.
Tot in acest volum m-am intristat atunci cand Luke afla secretul lui Glass, si o paraseste intr-un moment de viata si de moarte.
Am cunoscut un nou cuplu despre care v-am mai zis: Wells si Sasha, nu este momentan oficializata relatia dintre ei, insa flacarile atractiei s-au aprins la primul sarut.

Care a fost momentul meu preferat?

Pai cred ca a fost acel moment de tensiune, punctul culminant.
Mai exact pe Colonie, unde toti se imbarcau sa prinda ultimele nave ramase, sa supravietuiasca. Era o adevarata revolta, oamenii se calcau in picioare, se imbranceau, se omorau. Iar eu asteptam cu sufletul la gura sa aflu daca Glass, Luke, Sonja, si Camille vor reusi sa urce pe una din nave.
Am avut parte de o surpriza destul de urata, cand cineva a fost impuscat imediat dupa ce s-a asezat pe un loc din nava, si m-am intristat teribil.
Dar totodata m-a si bucurat acest incident, fiindca datorita lui, un alt personaj si-a asigurat supravietuirea.
V-am facut curiosi?
Ei bine, daca ati citit primul volum, acesta va va impresiona mai mult, date fiind detaliile din trecutul personajele si intamplarile intrigante prezentate.
A fost o aventura.
Citind pagina cu pagina am simtit adrenalina, si eram complet pierduta in universul "Celor 100"


Acest roman are un ritm intens, uimitor.
Ce am apreciat fara doar si poate au fost intorsaturile de situatie si revelatiile tot mai intensificate.
Descrierile sunt detaliate, si personajele devin tot mai sceptice si pragmatice. Am simtit viata lor ca pe un lucru palpabil.
Naratiunea are un rol foarte important, pentru ca ne provoaca sa traim actiunea, pe cand descrierea ne adanceste in caracterele personajelor.
Aici, dragostea se imbina intr-un mod palpitant cu moartea, ceea ce ne intriga, si totodata ne fascineaza.

Recomand acesta carte pentru simplu fapt ca este bine scrisa, si m-a captivat pe deplin.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu